Zondag: Capitol Reef NP

24 juni 2012 - Torrey, Utah, Verenigde Staten

CR3   CR1  CR1

Op zondagochtend verlaten we Bryce en rijden we een prachtige, toeristische route naar het volgende nationale park op onze reis, Capitol Reef. Voor ons beide is dit niet al te grote, vrij onbekende park, de bestemming waar we het minste van afweten en derhalve weten we ook niet echt wat we moeten verwachten.

De weg er naar toe is in elk geval al prachtig op zich zelf en we stoppen regelmatig om van de vergezichten te genieten.

het park zelf is ook een aangename verrassing. De kleuren en vormen van de bergen en rotsen zijn net weer anders dan in de andere parken tot nu toe op de route. We bezoeken een paar uitzichtpunten en maken een paar korte wandelingen. Ondanks dat er vandaag voor het eerst deze reis wat wolken aan de hemel zijn verschenen loopt de temperatuur toch weer op tot boven de 35 graden.

we nemen ook nog een kijkje in de voormalige mormoonse nederzetting Fruita, waar nog een paar oude houten gebouwen overeind staan en nog wat werktuigen te zien zijn. Inmiddels heeft men de fruitboomgaarden weer terug aangeplant in de voormalige nederzetting.

Aan het einde van de middag rijden we een stukje terug het park uit en zoeken we ons hotel op inhet nabijgelegen plaatsje Torrey.

Morgen rijden we nog een stuk door het nationale park ( dit deel van de route hebben we vandaag nog niet gereden ) en dan reizen we verder naar de stad Moab. In Moab zullen we 2 nachten verblijven en kunnen we 2 nabijgelegen natuurparken verkennen.

Groet Marco!

CR5   CR4