Maandag 25 juni: Capitol Reef en op weg naar Moab

25 juni 2012 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

Hickman Bridge

Op deze maandag hebben we eerst een ontbijtje genuttigd in de bakkerij bij ons hotelletje in Torrey. De verse French toast en donuts smaakten heerlijk.

Daarna zijn we begonnen aan de rit naar Moab. Het eerste deel van de route voert ons door het Capitol Reef National Park.  De punten langs deze weg hebben we gisteren overgeslagen om deze vandaag te kunnen doen.  Bij de eerste stop kunnen we wat rotstekeningen bekijken. Onze volgende stop is bij het begin van een trail, waar we de wandeling naar de Hickman Bridge kunnen maken. Deze wandeling van 2 mijl vangen we aan. De eerste helft van de route is een steile klim over een pad met nu en dan los zand en dan weer losse stenen. In combinatie met de temperatuur van 35 graden ( om 10 uur s'ochtends ) maakt dit tot een pittige tocht. Gelukkig kunnen we hier en daar een schaduwplekje vinden om even wat af te koelen en op adem te komen. De beloning als we boven gekomen zijn is navenant. Een mooi uitzicht op de door de natuur gevormde brug. We maken wat foto's en rusten even uit in de schaduw. Hierna beginnen we aan de afdaling terug naar de parkeerplaats. Onderweg genieten we van de schitterende uitzichten over de landschappen van Capitol  Reef. Een lege waterfles later komen we terug bij de auto en rijden we verder, het park uit.

We stoppen bij het eerste dorpje wat we tegen komen op de route en daar vullen we onze watervoorraad aan en nemen een lekkere koude cola mee voor onderweg (en wat te knabbelen voor de lunch).

Onderweg besluiten we, omdat we nog wat tijd hebben om niet de standaard route naar Moab te volgen, maar een paar afslagen verder op de snelweg te nemen en dan de toeristische Highway 128 langs de Coloradorivier richting Moab te rijden.

.Kiekeboe  Route 128

Langs deze mooie weg, die de bekende Coloradorivier volgt hebben we (het wordt misschien wat eentonig) prachtige, gevarieerde uitzichten. Hier en dat zijn wat "monument Valley" achtige landschappen te zien en dan weer enorme steile kliffen. In de landschappen langs deze weg zijn diverse bekende westernfilms (o.a. Met John Wayne) en reclamespots opgenomen.

eind van de middag komen we aan in het plaatsje Moab, onze thuisbasis voor de komende 2 nachten. Voordat de zon ondergaat rijden we nog even naar het vlakbij gelegen Arches NP waar we nog even profiteren van het warme avondlicht alvorens de zon ondergaat. We maken een paar stops en wandelen even de korte wandeling naar de Skyline Arch. Het park Arches is bekend om de vele natuurlijk gevormde bogen die er te vinden zijn. Ook houden we even halt bij de Balanced Rock.

na zonsondergang gaan we terug naar het stadje waar we een prima, ambachtelijk bereide hamburger met frietjes eten in een leuk, druk bezocht restaurantje. Morgen gaat onze verkenningstocht in Arches verder en willen we weer wat (korte) wandelingen maken. Als er nog tijd over is bezoeken we ook nog het nabijgelegen Canyonlands NP.

Balanced Rock  Skyline Arch

1. Elaine:
    27 juni 2012
    Ha oom!
    Heel erg leuk om je blogs te lezen, en zo alvast een voorproefje te zien van je vakantie foto's!
    Genietze nog!