Jodelahiti 2014, een reis door de Alpen. Dag 13

11 juni 2014 - Tengen, Duitsland

Dag 13, woensdag 11 juni

Gisterenavond eindigde de dag met een spetterend onweer boven Liechtenstein. Deze morgen is het weer alweer volledig opgeklaard en helder. Het belooft weer een warme dag te worden.

Na een prima ontbijtje verlaten we het leuke plaatsje Triesenberg en rijden we verder bergopwaarts naar het skidorp Malbun. Buiten wat mooie uitzichten is er niet al te veel te beleven. We rijden terug de berg af, de weg naar Malbun is immers doodlopend en eindigt in het dorpje van oude houten huisjes.

We rijden nu door naar de hoofdstad Valduz. Hier rijden we naar het slot, dat tevens de woning van de vorst van Liechtenstein is. We bekijken het slot, dat helaas niet van binnen te bezichtigen is en dan nog even een rondje door Valduz. Heel veel is er niet te zien dus na deze ronde. Relaxen we Liechtenstein en steken we de grens over met Zwitserland. Via St.Gallen rijden we naar de Bodensee. Bij de stad Konstanz verlaten we Zwitserland weer en rijden we Duitsland binnen.

In het plaatsje Radolfzell am Bodensee nemen we wat te lunchen bij een Italiaans restaurantje en lopen we een rondje door de altstad (het oude stadscentrum).

Hierna vervolgen we onze weg naar het plaatsje Tengen, waar we vannacht zullen overnachten.
In Tengen aangekomen lopen we eerst een klein rondje door de oude stad. Veel is er niet te beleven. Het is vandaag zowat overal rustdag in de stad en ook de temperatuur van 32 graden nodigt niet uit om veel te doen.

Aan het einde van de middag checken we in bij het gasthof en genieten we wat van de rust.

1. Connie:
    11 juni 2014
    Leuke verhalen en schitterende foto's! Krijg nu ook weer heel veel zin in onze vakantie in Oostenrijk binnenkort. Hoop dat we dan ook zulk mooi weer hebben. Veel plezier nog en geniet van de laatste dagen. Groetjes