CanadAmerika 2015, dag 3, dinsdag 16 juni "Waterton Lakes & Glacier NP"

16 juni 2015 - Kalispell, Montana, Verenigde Staten

dag 3, dinsdag 16 juni 2015: Waterton Lakes & Glacier NP

Met nog steeds een beetje een jetlag in het lijf zijn we deze morgen weer lekker opstijf wakker. Ik sta op en bij de eerste blik door het raam zie ik dat het vanmorgen een stralende ochtend is. Ik geniet even op de veranda van de frisse ochtend-berglucht.

Mijn reisgenoten zijn ook al op tijd wakker dus gaan we al vroeg op weg om een heerlijk ontbijtje te scoren in een nabijgelegen tentje. Een stevige french-toast, gevuld met ham en kaas, met daarbij maplesirup en verse aardbeien. Een prima start van deze mooie dag.

Na het uitchecken bij het hotel rijden we met de auto naar de Red Rock Canyon. Hier heeft een riviertje een canyon uitgesleten in de markante rode rotsen. We maken een korte wandeling en de nodige foto's. Hierna rijden we verder naar het Cameron meer waar we ook nog een stop maken.

Rond het middaguur verlaten we het Waterton Lakes NP en zetten we koers richting de grens met de Verenigde Staten. Bij de grens wordt de auto gecontroleerd en dienen we de nodige formulieren in te vullen alvorens we Amerikaanse staat Montana in mogen met de auto. De grenswachters vervullen tevens de rol van toeristisch informatiepunt en geven ons nog een paar tips voor het park. We rijden verder naar het Glacier NP.  De eerste toeristische route die we in het park nemen is de weg naar Many Glacier. Onderweg hebben we een aantal mooie uitzichten en aan het einde van de doodlopende weg zijn een aantal mooie wandelingen te maken. Helaas hebben we hiervoor vandaag te weinig tijd. Ook de beren waarvoor wordt gewaarschuwd blijven buiten het zicht. Normaal gesproken zouden we over de "road to the sun" en de Logan Pass  het park doorkruisen naar onze slaapplaats van de komende twee nachten, Kalispel. De weg is nog niet geopend (de sneeuwploegen zijn nog bezig en er zijn nog werkzaamheden aan de weg bezig) dus moeten we een flinke omweg maken naar Kalispel.

Rond half zes komen we aan bij het hotel. Even tijd om mijn blog bij te werken, wat te relaxen en dan gaan we zo meteen nog even ergens wat eten en een biertje drinken

:-)

Daarna nog even bekijken wat we morgen allemaal willen gaan doen. We hebbende gehele dag de tijd om het Glacier NP te verkennen en hopelijk ergens nog even de benen te strekken tijdens een wandelingetje.

1. Miranda Jorissen:
    17 juni 2015
    Ziet er weer leuk uit! Veel plezier nog verder!
  2. Pa en ma:
    18 juni 2015
    regenjas meenemen morgen !!!