Zaterdag: Een dagje Bryce Canyon

23 juni 2012 - BRYCE, Verenigde Staten

Queens garden loop  Queens garden loop 2

Vandaag hadden we de hele dag om Bryce Canyon NP te verkennen. Met de auto zijn we naar Sunrise Point gereden, tien minuutjes rijden vanaf ons hotel. Hier zijn we te voet afgedaald in de Canyon via de Queens Garden Loop. Gisteren hadden we al vanaf een uitzichtpunt de markante rotsen gezien (die heten hier Hoodoos)  en nu lopen we er midden tussendoor wat de nodige spectaculaire uitzichten opleverd. Beneden in de Canyon groeien bomen wat het beeld afwisselend maakt. Een stuk verder op de Queens Garden Trail stappen we over op de Navayo Trail, die ons naar het stuk Brent dat WallStreet heet. Hier torenen de rotsen loodrecht spectaculair een 150 meter omhoog. Een steil, zigzaggend pad tussen de rotsen voert ons terug naar de bovenkant van de Canyon, bij Sunset Point. Hier hebben we een schitterend uitzicht over de Canyon. Vanaf hier lopen we over de rand van de Canyon terug naar Sunrise Point waar we onze auto geparkeerd hadden.

vervolgens doorkruisen we met de auto de rest van het park en genieten we van de schitterende vergezichten en specaculaire rotsformaties.

Onderweg zien we nog regelmatig herten en muildieren. Tegen vieren hebben we genoeg gezien en gaan we terug naar de hotelkamer voor een korte pauze. Vanavond na het eten gaan we nog wel even een zonsondergang in de Canyon meepakken.

Natural Bridge   Bryce View