CanadAmerika 2015, dag 17: dinsdag 30 juni "Van Lake Louise naar Bannf"

30 juni 2015 - Banff, Canada

Dag 17, dinsdag 30 juni 2015 "van Lake Louise naar Bannf"

Na het gebruikelijke ontbijtje checken we uit bij ons hotelletje in Lake Louise en gaan we weer op weg. We laten Lake Louise al snel achter ons en rijden via de toeristische route 1a in de richting van Banff.

Het weer is vandaag gelukkig weer een stukje beter dan gisteren. Er zit in elk geval weer blauw in de lucht. Naar mate de dag vordert breekt de zon ook regelmatig door. Na een paar korte fotostops maken we de eerste echte stop bij de Johnston Canyon. De canyon is een nauwe kloof met een aantal watervallen en stroomversnellingen. In de kloof in een wandelpad gemaakt, grotendeels over vlonders en boardwalks. We beginnen de mooie wandeling door de kloof met een aantal hele mooie uitzichten. Via de Lower Falls lopen we tot aan het eindpunt, de mooie waterval Upper Falls. Nadat we hier van het uitzicht op de waterval hebben genoten lopen we de 2,6 kilometer lange wandelwegen weer terug naar de parkeerplaats. Het is hier behoorlijk druk. De parkeerplaats in inmiddels bomvol en ook langs de weg staan nog auto's geparkeerd.

We rijden verder door in de richting van Banff. In Banff rijden w naar het dalstation van de gondelbaan. We kopen tickets voor de kabelbaan en de gondel brengt ons in acht minuten naar het bergstation op de Sulphur Mountain, op 2281 meter hoogte, 698 meter hoger dan het dalstation. We eten er een stevige ijsco en genieten van het uitzicht. Het is hierboven vrij fris, en de lucht wordt ook erg grijs. Op een paar druppeltjes na blijft het gelukkig droog. We maken ook nog een wandeling naar de top van de Sulphur Mountain, waar een klein weerstation staat. Na de wandeling gaan we terug naar het bergstation en dalen we weer af naar Banff.

Omdat het nog vrij vroeg is, en het weer meezit, willen we graag wat gaan drinken op een terrasje in het dorp. Het is natuurlijk wel vakantie ;-) We parkeren de auto en lopen even door het centrum. In tegenstelling tot bij ons thuis, zijn hier eigenlijk heel weinig gezellige terrasjes te vinden. Onverrichter zaken besluiten we dan maar om naar het hotel te gaan, ook hier in Banff. We hebben een mooie ruime kamer, met koelkast dus nuttigen we daar maar een lekkere koude goudgele rakker.....

Verder maken we alvast wat plannen voor de dag van morgen, die we nog geheel in de omgeving van Banff kunnen doorbrengen. Straks nog wat lekkers eten en dan sluiten we deze mooie dag weer af.

;-)