CanadAmerika 2015, dag 16, maandag 29 juni "Van Jasper naar Lake Louise"

29 juni 2015 - Lake Louise, Canada

Dag 16, maandag 29 juni 2015 " van Jasper naar Lake Louise"

Als ik deze morgen uit het raam van de hotelkamer kijkt, blijkt de weersvoorspelling die ik gisteren gezien heb helaas te kloppen.... Het regent.... Zijn we tot nu toe nog altijd erg goed weggekomen met het weer (zelfs aan de warme kant) vandaag is het flink afgekoeld en nat.

We nemen een ontbijt in het restaurantje van het hotel. Van de warme chocomel hebben ze ook deze ochtend weer een klein kunstwerkje gemaakt (een beer in het schuim) net als gisteren. Het ontbijt smaakt prima en zo kunnen we er weer een poosje tegen. Vandaag hebben we niet heel veel op de planning, alleen dat we aan het einde van de dag in Lake Louise zijn, omdat we daar een hotelovernachting hebben.

We rijden vandaag de 230 km lange "Icefields Parkway" weer terug in de richting ban Banff. Gezien de schoonheid van deze weg is dat geen straf, alleen een klein beetje jammer van het weer vandaag. De uitzichten zijn nu toch een stuk minder, maar het blijft mooi. En ook vandaag hebben we weer geluk met de dieren. Nog voor de entree van het park zien we een kudde wapiti's en niet ver na de entree ook vandaag weer een zwarte beer. De beren laten zich gelukkig goed zien deze reis ;-)

We maken een aantal stops om wat rond te kijken tussen de buien door en we maken zo nu en dan een paar foto's. Het blijft toch een indrukwekkende weg deze highway 93.

We maken een klein wandelingetje bij de Sunwapta watvallen. Ook hier komt weer een enorme hoeveelheid water door de kloof.

Aan het begin van de middag bereiken we het plaatsje Lake Louise. We rijden door naar het meer van Lake Louise. Deze toeristische attractie is erg druk bezocht.  Aan het meer staat een kasteel/hotel, het chateaux Lake Louise.  In dit hotel hebben schijnbaar al veel staatslieden en hollywoodsterren de nacht doorgebracht. Het hotel heeft een erg mooi uitzicht over het meer en de bergen, maar naar mijn smaak lopen er veel te veel dagjesmensen rond.

Het volgende meer wat we een bezoekje brengen is het Moraine Lake. We hebben gisteren gehoord dat dit meer zo mogelijk nog mooier zou zijn dan het Lake Louise, en veel minder toeristisch. Nou, het is kleiner, het is wel mooi, maar minder toeristisch? Dat kan ik toch echt niet zeggen. We maken er een paar plaatjes en dan rijden we door naar het dorpje Lake Louise. We zoeken ons hotel op. Vanwege het slechte weer zijn we daar vandaag een keer echt vroeg. We maken een paar blikjes bier koud in de koelkast op de kamer en maken wat plannen voor morgen. De voorspelling beloofd niet veel verbetering in het weer de komende dagen hier in de Rockies.... Al mogen we niet klagen over het weer tot nu toe, we blijven natuurlijk hopen dat de voorspelling niet helemaal klopt ;-)