Maandag 18 juni, Yosemite N.P.

18 juni 2012 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Na het ontbijt in het hotel zijn we weer op tijd vertrokken naar het nationale park Yosemite. De ingang van het park is zo'n 16 mijl van ons hotel in Oakhurst.

voor vandaag hadden we wat hoogtepunten uitgezocht in de vallei. Onze eerste stop was "tunnelview" waar een prachtig uitzicht is op de granieten rotspartijen waar Yosemite bekend om is. Op de vroege ochtend was het uitzicht nog niet helemaal helder dus besloten we om hier later, als we weer de vallei zouden gaan verlaten terug te keren.

de volgende stop was een uitzicht op het bovenste gedeelte van de Yosemite waterval, de hoogste waterval van Amerika. Een klein stukje verder hebben we de auto geparkeerd en zijn we te voet naar de waterval gelopen. Eerst naar een uitzichtpunt en daarna naar de voet van het onderste deel van de waterval, "loser falls". Een schitterende plek maar wel druk bevolkt, maar dat is natuurlijk niet raar voor een van de bekendste plekken van het park.

Terug bij auto wou ik nog even een overzicht foto maken van de omgeving toen we een bruine beer in het gras zagen, op nog geen 50 meter afstand van waar wij stonden. Al snel verdween deze in her hoge gras buiten beeld dus helaas geen beste foto van het dier.

Het bord bij de ingang

Na dit onverwachte moment zijn we verder gereden naar de volgende parking. Hier hebben we een wandeling gemaakt naar mirror lake, waar de granieten berg een prachtige spiegeling gaf in het water van het meertje. Dit spektakel is alleen te zien in het voorjaar en de vroege zomer, omdat later in het jaar het meer droog valt.

Mirror Lake

Na de wandeling hebben we nog even wat gerelaxed en gesnackt op een picknick plaats waarna we terug zijn gereden via Vally view naar Tunnel View voor een paar indrukwekkende uitzichten op de vallei.

Samengevat dus een prachtige dag in een indrukwekkend en mooi nationaal park. Het weer is ook schitterend. Zon, onbewolkt en een temperatuur van rond de 30 graden, afhankelijk van de hoogte waar je in het park bent.

Morgenochtend verlaten we Oakhurst weer en gaan we de grootste bomen van de wereld bekijken in Sequoia N.P.

Valley view

1. Ingrid:
    19 juni 2012
    Hoi broertje, je bent hopelijk je kaboutermuts niet voor de foto's van vandaag?
    Goeie reis verder, ook voor Ronald.
    Groet, zusi
  2. Pa en ma:
    22 juni 2012
    Wat een mooie vakantie ondanks de warmte.
    Het is fijn jullie op deze manier te kunnen volgen.
    Groetjes Pa en Ma.