Dinsdag 19 juni: Sequoia National Park

19 juni 2012 - Visalia, California, Verenigde Staten

Vanmorgen na het ontbijt zijn we vertrokken richting het volgende Nationale park op onze route, het Sequoia/Kings Canyon national park.

De route maar het park leidde ons door de goudkleurige bergen van Californië erlangs de uitgestrekte fruitboomgaarden.

De eerste attractie in het park die we bezocht hebben was de General Grant Tree, een boom uit de top vijf van grootste bomen ter wereld. Na een fotorondje door het pakje rond deze boom zijn we via een smal weggetje naar het Kings Canyon Panoramic Point gereden. Na een korte klim hadden we hier een prachtig uitzicht over de bergtoppen.

Na even van het uitzicht te hebben genoten zijn we terug naar beneden gereden en zijn we via een steil gravelpad verder afgedaald naar de Redwood Mountain Grove. Hier bevind zich de grootste concentratie aan mammoetsbommen die er op de wereld te vinden is. Het mooie van dit gebied is tevens dat er geen hekjes rond de bomen staan. Hier hebben we een wandeling gemaakt tussen de reuzen sequoia's. Omdat we niet genoeg tijd hadden om de volledige, 12 km lange trail te lopen zijn we een stuk op en neer gelopen.

Na de wandeling zijn we via het stoffige pad teruggereden naar de Generals Highway, de weg die dwars door het park leidt.

Het volgende hoogtepunt op de route was de General Sherman Tree, het grootste levende ding ter wereld. Dit was natuurlijk weer een fotomomentje. Erg indrukwekkend tussen deze giganten. Deze boom is, hoewel moeilijk te bevatten, naar schatting zo'n 2200 jaar oud....

Het laatste uitstapje op de route was de smalle, idyllische weg naar Creasent Meadow, een mooie weg met prachtige uitzichten. Een ander leuk detail is een omgevallen sequoia waarin men een gat heeft gehakt waar je met de auto doorheen kunt rijden, wat we dan ook hebben gedaan.

Hierna hebben we het park weer verlaten via het plaatsje Three Rivers en zijn we naar ons hotel in Viselea gereden.

Morgen wacht ons de heetste dag van de route, een lange autorit naar en door Death Valley. Volgens de weersvooruitzichten wordt het daar morgen maar zo'n 47 graden Celsius......

Marco en de General Sherman Tree   Tunnel Log