Zondag: naar Yosemite National Park

17 juni 2012 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vanmorgen na het ontbijt hebben we de huurauto opgehaald bij het verhuurbedrijf. We konden er te voet naar toe want het was maar 3 blokken van ons hotel en (gelukkig) bergaf...

Er stond een behoorlijk lange rij dus het duurde even voordat we er mee klaar waren. Nadat alles geregeld was konden we op pad met onze Nissan Altima 2.5

eerst zijn we nog even naar het uitzichtpunt op de Golden Gate Bridge gereden om foto's te maken. Hoewel het in San Fran prachtig weer was, Ag je bij de brug geen hand voor je ogen van de mist....

Al snel hebben we daarna koers gezet, de stad uit en richting Oakhurst bij het Yosemite NP. De snelweg begon nog als 5 banen breed maar werd hoe verder we van SF afreden steeds smaller. De temperatuur liep volgens de thermometer  van de auto op tot 42 graden Celsius. Best warm dus...

Rond 5 uur kwamen we aan in Oakhurst waar we snel hebben ingecheckt bij ons hotel. Het is hier prima verzorgt.

Hierna Ijn we nog even naar het park gegaan. We hebben Glacier Point bekeken waar we een mooi uitzicht hadden op de Yosemite vallei die ww morgen willen gaan bekijken.

romd 9 uur zijn ww weer terug gekomen in Oakhurst.