Jodelahiti 2014, een reis door de Alpen. Dag 11

9 juni 2014 - Mayrhofen, Oostenrijk

Dag 11, maandag 9 juni 2014

Vanwege het bijzonder mooie weer gisteren avond nog een paar verkoelende biertjes gedronken op het terras.
Het opstaan gaat daardoor deze ochtend zeker niet gemakkelijker dan de afgelopen dagen...
Na een frisse douche en een stevig ontbijt stappen we weer in de auto voor een kort ritje naar het einde van het Zillertal.

De bestemming van vandaag is de Hintertuxer Gletsjer. Het weer is erg mooi en warm dus gaan we om zoek naar mooie uitzichten en tevens wat verkoeling in de sneeuw.

Bij het dalstation op een hoogte 1500m nemen we de mogelijkheden voor vandaag door.
Onze keuze valt op een panoramaticket. Met dit panoramaticket kunnen we gebruik maken van in totaal 5 liften, die ons de nodige uitzichten moeten verschaffen.

De eerste gondel (gletscherbus 1) brengt ons naar de Sommerberg op 2100 meter. Hier stappen we over in de tweede gondel die ons naar de Fernerhutte brengt (2531m). Op deze hoogte vertrekken meerdere skiliften en er staat een gigantisch panoramarestaurant.
We stappen hier weer over in de derde gondel die ons naar het uiteindelijke panoramapunt brengt op de gefrorener wand. Op een hoogte van 3250 meter stappen we uit en genieten we van de prachtige uitzichten hier op deze hoogte. Vanwege het prachtige weer kun je enorm ver kijken. Gelukkig hebben we ons goed ingesmeerd met zonnebrandcreme en een zonnebril op, anders verbrand je hier binnen de kortste kere hier in het sneeuwlandschap. Koud is het zeker niet vandaag. In het dal loopt de temperatuur vandaag op tot zo'n 30 graden en zelfs hier boven op de berg geeft de thermometer nog 13 graden aan.

Nadat we van het uitzicht hebben genoten dalen we weer af met de gondel naar het panaromarestaurant. Hier nemen we iets te lunchen en daarna gaan we nog even met een andere gondel een stuk de gefrorener wand op om daar naar het uitzicht te kijken.

Als we genoeg hebben gezien dalen we weer met 3 gondelbanen af naar het dalstation in Hintertux.

Op ons gemak rijden we terug naar Mayrhofen waar we nog wat verder genieten van het bijzonder mooie weer.