Jodelahiti 2014, een reis door de Alpen. Dag 12

10 juni 2014 - Triesenberg, Liechtenstein

Dag 12, dinsdag 10 juni 2014

Vandaag alweer tijd om het mooie Zillertal te verlaten. Na het ontbijt nemen we afscheid van hotel Perauer en het plaatsje Mayrhofen.

Onder wederom erg zomerse omstandigheden rijden we het Zillertal uit in de richting van de Achensee. We nemen hier en daar een kijkje bij dit apart gekleurde, 11km grote meer alvorens we de snelweg opdraaien in de richting van Innsbruck.
Na Innsbruck gaat het verder westwaarts vandaag.
Via de bijna 14km lange Arlbergtunnel verlaten we de provincie Tirol en rijden we Vorarlberg binnen.

Inmiddels is het tijd voor de lunch en net voorbij de Arlbertunnel nemen we op goed geluk de afslag Klösterle. Bij een forellenvijver vinden we een klein restaurantje.
Op sterke aanbeveling van de eigenaar bestellen we daar een schnitzel Tiroler art. Een terechte aanbeveling zal blijken want het smaakt prima! We babbelen nog wat met de eigenaar die nog wat tips heeft voor Liechtenstein alvorens we weer op weg gaan.

Na de lunch vervolgen we onze weg en houden we halt in het toeristenplaatsje Feldkirch. Hier wandelen we wat rond en "pikken" we een terrasje  bij inmiddels tropische temperaturen van boven de 30 graden.

Aan het eind van de middag rijden we weer verder naar het nabijgelegen reisdoel van deze dag: het vorstendom Liechtenstein. In het plaatsje Triesenberg zullen we een nachtje doorbrengen in het slechts 160 vierkante kilometer grote dwergstaatje, annex belastingparadijs met zijn vele zogenaamde brievenbusfirma's.

Het plaatsje Triesenberg is prachtig gelegen op een berghelling. Vanuit ons hotel hebben we een mooi uitzicht over het land, de Rijn en een stukje Zwitserland.

Morgen willen we een bezoekje brengen aan het iets verderop gelegen  skidorpje Malbun en de hoofdstad van Liechtenstein Vaduz alvorens we, waarschijnlijk via Zwitserland koers zetten naar de Bodensee en Duitsland.