Jodelahiti 2014, een reis door de Alpen. Dag 9

7 juni 2014 - Mayrhofen, Oostenrijk

Dag 9, zaterdag 7 juni 2014

Na een prima nacht na een stevige maaltijd in Walter Stubn. De ochtend begint met een prima ontbijtje zoals gebruikelijk hier in Oostenrijk.
Rond kwart over negen hebben we alle spullen weer in de auto en gaan we op weg.

Het weer is vandaag weer maar eens uitstekend, zonnig en zelfs aan de warme kant.

Via Lienz rijden we naar Heiligenblut waar we beginnen aan de Grossglockner Hochalpenstrasse. De weg stijgt snel en na een korte stop bij de Jungfernsprung waterval rijden we naar de Franz Jozefshöhe.
Hier parkeren we de auto en hebben we een uitzicht op de hoogste berg van Oostenrijk (3798m), de Grossglockner en de Pasterze gletsjer.

Na een bezoek aan dit uitkijkpunt rijden we verder, zigzaggend tussen de honderden Vespa scooters die dit weekend blijkbaar een clubdag hebben, fietsers, motoren, driewielers, langlaufers op rolletjes en allerlei automobielen, via het hoogste punt van de hochalpenstrasse, de hochtor (2504m), naar het uitzichtpunt de Edelweiss spitze (2571m), waar we wederom een fenomenaal uitzicht hebben over de nog besneeuwde bergen.

Nadat we hier zijn uitgekeken dalen we af en verlaten we uiteindelijk de hochalpenstrasse. Na een lunch op een warm terras, de temperatuur is inmiddels opgelopen tot zo'n 30 graden, rijden we beer naar Krimml.
Hier brengen we een kort bezoekje aan de beroemde watervallen van Krimml, die we op een aantal uitkijkpunten bewonderen. Gezien ons wat krappe tijdschema vandaag hebben we niet genoeg tijd om alles te gaan bekijken maar we hebben er een goede indruk van. Het zonnige weer resulteert in een aantal fraaie regenbogen in de nevel van de waterval.

Als de tijd weer is aangebroken om verder te rijden gaan we terug naar de auto en via de Gerlospas komen we aan in het Zillertal. De komende 3 nachten verblijven we in het drukke plaatsje Mayrhofen. Ons hotel is hotel Perauer, direct gelegen naast het dalstation van de Ahornbaan.
De parkeerplaats bij het hotel is al vol dus kunnen we 50 Oostenrijkse meters verderop (zeker 200 meter) op een extra parkeerplaatsje.

Nu hebben we even de tijd om even wat op te frissen en dan gaan we eens bekijken wat de kok vanavond voor ons hier in petto heeft.....

1. Maurice:
    8 juni 2014