Jodelahiti 2014, een reis door de Alpen. Dag 6

4 juni 2014 - Hafling, Italië

Dag 6, woensdag 4 juni 2014

Gisteren aan het einde van de middag werden we nog uitgenodigd in de wijnkelder van Arnold. Nu hij het wat rustiger aandoet heeft hij tijd voor zijn hobby, het maken van zijn eigen wijn. Vorig jaar leverde deze hobby een productie op van zo'n 120 flessen "Gurgltaler Hof Happi's Cuvee".
Om te beginnen wordt er een flesje witte Oostenrijkse wijn opengetrokken en deze wordt met smaak opgedronken.
Hierna is het tijd om de "Happi's Cuvee 2012" te proberen. Deze wijn is nog vrij jong en drinkt gemakkelijk weg...
Na de 2013 is de 2012 editie aan de beurt. Deze is al wat voller van smaak en laat zich goed smaken.

De woensdag begint zoals gebruikelijk met een lekker Oostenrijks ontbijtje. Na het ontbijt nemen we afscheid en zetten we koers richting Sölden in het Oetztal. We doorkruisen het Oetztal en aan het einde beginnen we aan de Timmelsjoch hochalpenstrasse. Via deze prachtige 2509 meter hoge bergpas bereiken we het Italiaanse zuid Tirol. De uitzichten onderweg zijn mangefiek. Boven op de pas zitten we nog volop in de sneeuw (een metertje of 3) en is het mistig (en niet bijzonder warm).
De pas is tevens de grens tussen Oostenrijk en Italië. Aan de Italiaanse kant dalen we weer af en via St.Leonard rijden we naar Merano.

Merano is een mooi gelegen kuuroord met thermale bronnen, gelegen op 325 meter hoogte en wordt omringt door bergen van wel 3.335 meter hoog.
We komen er aan het begin van de middag aan. Hier in Merano is het een lekker temperatuurtje van zo'n 23 graden. We lunchen wat op een terrasje en maken een rondwandeling door de historische stadskern.

Na de wandeling verlaten we Merano weer en gaat het weer bergopwaarts naar het plaatsje Hafling. Het plaatsje Hafling ligt op een hoogte van 1290 meter en is de naamgevers van de Haflinger paarden.
Hotel Brunner, waar we de komende paar nachten gaan verblijven ligt een stukje buiten het dorp om een mooie berghelling, temidden van de alpenweiden. Onze kamer bied een prachtig uitzicht, al wordt het nu wat mistig. Hopelijk is het morgenochtend opgetrokken (tot nu toe is het in de ochtend altijd het mooiste weer geweest) en dan kan dit een leuk plaatje opleveren.

Vanavond zullen we nog een hapje gaan eten hier in het hotel en gaan we bedenken wat we morgen gaan doen.

1. Elaine:
    4 juni 2014
    Natuurljk moet je nichtje even reageren als het om haflingers gaat.
    Ben je al familie van Lu tegen gekomen?