Jodelahiti 2014, een reis door de Alpen. Dag 5

3 juni 2014 - Tarrenz, Oostenrijk

Dag 5, dinsdag 3 juni 2014

Vandaag hebben we de hele dag om te besteden in Tarrenz. Na het ontbijt trekken we de wandelschoenen aan en gaan we te voet op pad.
Als eerste lopen we naar het Starkenberger meer. Onderweg hebben we een paar mooie uitzichten over Tarrenz en het verderop gelegen Imst.
We rusten even uit op een bankje aan het meer en dan vervolgen we onze weg.

De volgende stop is de slotbrouwerij Starckenburg. We lopen een route door de in een slot gevestigde oude bierbrouwerij. Het hele brouwproces wordt tijdens de route in beeld gebracht en uitgelegd. In de ridderzaal is de mogelijkheid om de brouwsels uit te proberen. Aangezien het nog voor de middag is tappen we voor ons zelf een Radler.
Na het consumeren van dit frisse, lichte biertje vervolgen we de route door de brouwerij.

Als we weer buiten komen dalen we af in het brede Gurgltal en steken we het dal over. Onze volgende bestemming is de " Happi's Hütte ".  Dit is een soort van Jausenstation met een mooi terras, speeltuintje en mini kinderboerderij. Deze hut is ook in dezelfde familie dan het hotel waar we verblijven.

Na de lunch in de hut wandelen we terug naar Tarrenz en door het dorp stijgen we gestaag weer in de richting van ons hotel.