Jodelahiti 2014, een reis door de Alpen. Dag 4

2 juni 2014 - Tarrenz, Oostenrijk

Dag 4, maandag 2 juni 2014

Vandaag is een beetje een tussendag. Na het ontbijt pakken we in en nemen we afscheid van Kirchberg.
We toeren binnendoor naar Tarrenz. Het weer is wat wisselvallig. Er zijn behoorlijk wat wolken maar toch zijn er nog aardig wat bergen te zien. Zelf raken we niet in een regenbui verzeilt maar onderweg zien we regelmatig dat de weg nat is dus dat er een buitje is geweest.

Aan het begin van de middag komen we aan in Tarrenz, waar we doorrijden naar hotel Gurgltaler Hof. Het hotel ligt op de berg en bied een mooi uitzicht over Tarrenz en de omgeving van het Gurgltal.
In het hotel van de familie Happacher heeft Niels ruim 20 jaar geleden nog een maandje of 4 stage gelopen in de keuken.
Dit hotel is ook jaren lang het vakantieadres geweest van de familie Dekkers.
Het familiehotel is inmiddels toe aan de derde generatie, maar alle generaties zijn er nog in meer of mindere mate actief.

We worden hartelijk ontvangen met een glaasje schnaps en een paar glaasjes bier.
Als lunch gebruiken we een goed belegde käse und speck platte.
Hierna spelen we een potje "up and down the river".

Na een kleine pauze laten we ons het diner goed smaken en sluiten we de dag af aan de bar van het hotel.