Jodelahiti 2014, een reis door de Alpen. Dag 3

1 juni 2014 - Kirchberg in Tirol, Oostenrijk

Dag 3, zondag 1 mei 2014

Het zondagsontbijt is uitstekend geregeld hier bij het Adler hotel in Kirchberg. Er is een ruime keuze uit lekkere broodsoorten en heerlijke Oostenrijkse vleeswaren, kazen, huisgemaakte confituren, zalm, cakes, vers fruit en omdat het zondag is ontbreekt zelfs de champagne niet.
We laten ons het ontbijt goed smaken alvorens we op weg gaan vandaag.

Kirchberg ligt op een steenworp afstand van het vrij bekende skistadje Kitzbuhel. We hebben voor vandaag ons oog laten vallen op een panorama wandeling boven op de Hahnenkamm berg. Navraag in het hotel heeft ons geleerd dat de Fleckalmbaan, die ons naar boven kan brengen nog niet in zomerbedrijf is. De Hahnenkammbaan vanuit Kitzbuhel, vanwaar we dezelfde wandeling kunnen starten zou wel geopend zijn.
In Kitzbuhel aangekomen blijkt echter de gondelbaan pas vanaf volgende week in bedrijf te gaan.
We moeten dus even snel een nieuw plan uit de hoge hoed tevoorschijn halen en na bestudering van de lokale gegevens kiezen we een nieuwe wandel locatie aan de andere kant van Kitzbuhel.
Hier bevind zich het dalstation van de Hornbahn. Het eerste deel van deze gondelbaan brengt ons in een rap tempo naar een hoogte van 1272 meter, waar zich het zogenaamde middenstation bevindt. Hier splitst de baan zich in de Hornbahn II en de Horn gipfelbahn. De Hornbahn II gaat naar een hoogte van 1669 meter en de Gipfelbahn naar 2000 meter. We gaan met de gipfelbahn naar de top van de Kitzbuheler Horn en vandaaruit wandelen we naar het bergstation van de Hornbahn II via onder andere de alpenbloementuin. Het weer is redelijk, er zijn aardig wat wolken en af en toe is er wat ruimte voor de zon. Gelukkig blijft het wel droog.
Onderweg kunnen we genieten van een aantal mooie vergezichten over het dal, Kitzbuhel, Kirchberg en St.Johann.
Bij het bergstation aangekomen drinken en snacken we wat en dan maken we vandaaruit nog een wandeling, de zogenaamde Karst wandeling.  Deze wandeling over smalle bergpaadjes trakteert ons weer op een aantal schitterende uitzichten en de pittige klimmetjes geeft ons een inzicht in hoe het gesteld is met onze conditie.

Terug bij het bergstation dalen we weer met de gondels af naar Kitzbuhel en even na vier uur zijn we terug bij het hotel, net op tijd om nog even aan te schuiven bij de jause (een Oostenrijkse tussenmaaltijd) en nog even te ontspannen in het hotel zwembad.

Als diner hebben we vanavond een fondue en misschien als afsluiting nog een drankje aan de hotelbar.
Morgen verlaten we Kirchberg en gaan we richting Tarrenz.