Jodelahiti 2014, een reis door de Alpen. Dag 2

31 mei 2014 - Salzburg, Oostenrijk

Dag 2, zaterdag 31 mei 2014

Na een nachtje te hebben doorgebracht in ons pensionnetje in Salzburg gaan we al redelijk op tijd in de ochtend op pad voor een stadswandeling in het oude centrum.
De lucht is grijs en er vallen wat regendruppels. We laten ons niet tegenhouden door wat nattigheid en gaan op pad. Een prima keuze, want niet veel later klaart het op en breekt zelfs de zo'n door.

Het oude centrum van Salzburg is vrij compact en erg bezienswaardig. Er zijn mooie oude gebouwen, veelal in barokke stijl, standbeelden en natuurlijk het geboortehuis van de componist Mozart.  We doen een "bakkie" in de zo'n op een terrasje, maken de nodige foto's en tegen de middag steken we de rivier over om de stad aan de andere kant van het water te verkennen.
De kapittelberg bied een prachtig uitzicht over de oude stad.
Het mooiste gebouw aan deze zijde van de rivier is ongetwijfeld het slot Mirabel met een prachtige tuin. In de nabijheid van het slot nemen we wat te lunchen en daarna is het alweer de tijd om de auto op te gaan zoeken.
De auto konden we gelukkig bij het pension laten staan, wat ons de zoektocht naar een parkeerplaats met bijbehorende kosten heeft bespaart.

De verlaten Salzburg en rijden naar Kirchberg in Tirol. Het Adler hotel is onze thuis voor de komende 2 nachten. Het is een mooi en goed verzorgd **** hotel.
Na een drankje aan de bar schuiven we aan voor een lekker 4 gangen diner met een lekker wijntje.
We maken wat plannen voor de dag van morgen en na het eten schuiven we nog even aan aan de hotelbar....