Jodelahiti 2014, een reis door de Alpen. Dag 1

30 mei 2014 - Salzburg, Oostenrijk

Dag 1, vrijdag 30 mei 2014

Vandaag is de dag aangebroken dat de 2014 vakanti van start gaat.
Dit jaar wordt het een reis door de Alpen, met name het Oostenrijkse Tirol, het Italiaanse Zuid-Tirol, Liechtenstein en een klein stukje Duitsland.
We hebben samen, Niels, Ronald en ik een soort "Best Off" reis proberen uit te zetten.

Het startpunt van de reis is Salzburg, de stad van de componist Mozart.
Met de auto vertrekken we om 7 uur vanaf Achtmaal in de richting van Oostenrijk.

Het is vandaag de vrijdag na hemelvaart en onderweg is het niet al te druk. Onderweg stoppen we een paar keer om wat te rekken en strekken en rond het middaguur maken we een wat langere stop om een broodje worst (jaja, we zijn immers in Duitsland) te eten.
De ochtend begon zonnig maar in de loop van de dag wordt het steeds bewolkter. Na de middag is het zwaar bewolkt maar meer dan een paar druppels regen krijgen we niet te verwerken gelukkig.

De 950 kilometer worden zonder problemen afgelegd en rond half vijf komen we aan bij ons pension in het centrum van Salzburg.
Pension Freisaal ligt op loopafstand van het oude stadscentrum waar alle bezienswaardigheden zijn. We hebben er een driepersoonskamer gereserveerd.

Nu houden we even een pauze en dan gaan we vanavond een eerste kennismaking met de stad aan. Morgen staat een stadswandeling door de oude stad op het programma om dan aan het einde van de middag door te rijden naar ons volgende adres, Kirchberg in Tirol, nabij Kitzbühel.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade