2013 IERLAND, dag 12: de laatste loodjes, Howth en Malahide

6 juli 2013 - Howth, Ierland

Gisteravond nog een leuke laatste avond gehad in Dublin. Eerst even lekker gegeten bij een Thais restaurant, Chilli Bananas. Hierna zijn we nog even wat gaan drinken in de pub om de hoek van onze B&B. Voor de laatste keer nog wat lokale biertjes en whiskey gedronken, potje gekaart, gebabbeld met de lokale pubbezoekers (van alle leeftijden) en wat geluisterd naar de lokale Garth Brooks (dat dacht hij dan toch te zijn). Eenmaal begonnen met zingen was hij niet meer te stoppen. Op het verzoek van de Ieren om ons wat Nederlandse liederen ten gehore te brengen zijn we maar niet ingegaan.

Na een laatste nachtje hebben we vanmorgen afscheid genomen van Brian en zijn B&B en zijn we zijn aanraden naar het vlakbij, op een schiereiland gelegen vissersplaatsje Howth gereden. Hier hebben we wat rondgekeken en gewandeld tot het tijd was om wat te lunchen. Met uitzicht op de Ierse zee laat de fish and chips zich uiteraard prima smaken.

Na de lunch hebben we nog even tijd om langs de kust naar het vlakbij gelegen plaatsje Malahine te rijden. Het is vandaag hoogzomer in de omgeving van Dublin dus hier aan de kust is het vrij druk met badgasten. In Malahine aangekomen parkeren we de auto en lopen we door het park naar het stadskasteel. Het kasteel is prachtig gelegen en lijkt wel een doornroosjekasteel. We maken een paar foto's. Het is ook mogelijk om het kasteel te bezichtigen maar hiervoor ontbreekt ons de tijd. We lopen terug naar de auto en rijden naar het vliegveld.

Hier leveren we onze auto weer in bij het autoverhuurbedrijf en worden we met een shuttlebusje naar het vliegveld gebracht. Met lichte vertraging vertrekken we naar Amsterdam en dan rest ons nog een treinreis terug naar Roosendaal.

Het is weer mooi geweest!