CanadAmerika 2015, dag 13: vrijdag 26 juni "Revelstoke"

26 juni 2015 - Revelstoke, Canada

Dag 13, vrijdag 26 juni 2015 "Revelstoke"

Vannacht heerlijk geslapen in het mooie Glacier Hotel hier in de bergen bij Revelstoke. Na het ochtendritueel een lekker ontbijtje (hé zelfs vleeswaren en kaas bij het ontbijt hier) zijn we, zoals gebruikelijk weer voor negen uur onderweg.
Na een korte stop in het stadje Revelstoke, om het water, gummiesnoepjes en de Canadese dollars weer aan te vullen rijden we naar Mount Revelstoke National Park, net buiten de stad. Na de entree leid de weg ons via een groot aantal haarspeldbochten naar (bijna) de top van de berg. Onderweg zijn een behoorlijk aantal mooie uitzichtpunten waar we van genieten.
Als we bijna boven zijn is er een parkeerplaats voorzien. Van hieraf kun je met een shuttlebusje het laatste stuk naar boven afleggen.
Boven op de Mount Revelstoke maken we een aantal mooie korte wandelingen. De uitzichten zijn adembenemend. We maken er de nodige foto's en tenslotte maken we de wandeling terug naar de parkeerplaats waar onze auto staat. Op de top van de berg bloeien volgens de beschrijving heel veel alpiene bloemen. Er zijn er al wel enkele, maar de sneeuw is hier boven nog niet overal weg, dus voor de bloemetjes zijn we nog een beetje aan de vroege kant.

We rijden terug naar beneden en gaan wat lunchen in het stadje.
Het is vandaag ontzettend warm hier in Brittish Columbia, 36 graden....
Na de lunch rijden we naar het Three Valley Park Museum, zo'n twintig kilometer van Revelstoke. Hier in het museum is een verzameling van oude gebouwen te zien, die her en der in de omgeving zijn afgebroken en hier weer zijn opgebouwd, zoals een kerkje, school, theater, saloon, drukkerij, smederij, wasserij etc, etc. Ook is er een verzameling van oude treinen en auto's ten toon gesteld. Er is ook een remise waar men nog steeds aan het werkmis om oude voertuigen, treinen en treinstellen te herstellen en op te knappen boor het museum.
Een hobbyist heeft er een leuke, op treinen gebaseerde, minigolfbaan gemaakt waarvan gratis gebruik mag worden gemaakt. Voor de lol proberen we een paar holes, omdat het er zo leuk uitziet.
Het is wel een leuk museum, maar omdat het zo heet is vandaag houden we het er, na het nuttigen van een verkoelend ijsje, toch weer maar voor gezien.
We rijden terug naar het hotel waar we wat gaan bijkomen bij de airco op de kamer....

Vanavond nog een verkoelend biertje nuttigen in de stad (bij warm weer moet je voldoende drinken heeft mijn moeder mij geleerd....) en een hapje eten !