CanadAmerika 2015, dag 14: zaterdag 27 juni "van Revelstoke naar Jasper"

27 juni 2015 - Jasper, Canada

Dag 14, zaterdag 27 juni " van Revelstoke naar Jasper"

Vandaag staat er weer een lange rijdag op het programma, maar geen heel vervelende ;-) Het is de laatste "lange autorit", de aankomende ritten zijn korter, en de route gaat over Highway 93 de zogenaamde "Icefields Parkway". Deze weg staat bekend als één van de mooiste wegen ter wereld.

Om half negen (lokale tijd) zitten we weer in de auto, na het nuttigen van een heerlijk ontbijtje uiteraard. We rijden weer via het Glacier park terug naar Golden, en vandaar verder in de richting van Banff en Lake Louise. Ter hoogte van Lake Louise komen we op de "Icefields Parkway". Deze weg is 230 kilometer lang en voert van Banff tot aan Jasper.

De weg naar Jasper is inderdaad prachtig. De uitzichten zijn fenomenaal. Heldere blauwe meren, besneeuwde bergtoppen, watervallen, kraakheldere ruige rivieren, gletsjers, alle ingrediënten zijn hier aanwezig om dit uitgestrekte berggebied als echte topper aan te wijzen.

We stoppen regelmatig om van de mooie uitzichten te genieten. Ook het wildlife laat zich vandaag weer zien. Als er weer een paar auto's langs de kant van de weg staan gaan al onze zintuigen weer op scherp. Vlak langs de weg zit een zwarte beer in de bosjes! Altijd een hoogtepunt om een beer in het wild te zien.

Verderop zien we ook nog een paar kleine kuddes berggeiten alvorens we het nationale park Jasper verlaten en arriveren bij de lodge aan de rand van het stadje Jasper. In deze lodge zullen we weer twee nachten verblijven. Zodat we morgen een hele dag hebben om het Jasper National Park te verkennen.

We betrekken onze kamer en leggen wat biertjes koud in de koelkast. Het is weer tijd om te relaxen, te bloggen, foto's te bekijken en ....te appen en even te bellen met mijn lieffie.

Het weer is vandaag weer uitstekend. Het is de hele dag tussen de 25 en 30 graden en vrij helder. Volgens de pompbediende is dit normaal het weer van augustus en zeldzaam in deze tijd van het jaar. Blijkbaar trekken wij dit weer nou eenmaal aan. De afgelopen jaren hebben we vaak dat de temperatuur op de plaatsen waar wij zijn bovengemiddeld hoog zijn. :-)