CanadAmerika 2015, dag 12: donderdag 25 juni "van Cranbrook naar Revelstoke

25 juni 2015 - Revelstoke, Canada

Dag 12, donderdag 25 juni 2015 "van Cranbrook naar Revelstoke"

Ook deze morgen zijn we weer op tijd op. Tegen een uur of acht verlaten we het hotel en gaan we proberen iets als ontbijt te scoren in de stad. Bij een lokaal koffietentje nemen we wat te drinken (in mijn geval een hotchoc) en een stevige bleuberry muffin om de dag mee te beginnen. Hierna gaan we op weg.

Via Golden rijden we richting het plaatsje Revelstoke. In Revelstoke zullen we 2 nachten blijven en hebben we een hele dag om het Mount Revelstoke National Park te gaan verkennen. Om in Revelstoke te kunnen komen doorkruisen we eerst het Glacier NP ( het Canadese, niet te verwarren met het Amerikaanse Glacier waar we eerder deze reis waren). In het midden van het park nemen we wat te lunchen bij een campingrestaurantje.

Vlak voor we het Glacier park inrijden overschrijden we ook weer een tijdsgrens. Was het verschil met Nederland tot nu toe steeds 8 uur, de komende dagen komt er een uurtje bij en is het verschil met thuis 9 uur vroeger.

Nadat we wat gegeten hebben rijden we verder en maken we nog een korte wandeling door een bos met 500 jaar oude ceder bomen. Na de wandeling rijden we door naar Revelstoke. In het centrum van het leuke toeristische plaatsje nemen we nog even een kijkje bij het informatiecentrum alvorens we doorrijden naar het mooi gelegen Glacier Hotel. We checken in en gaan naar de kamer. Aan de receptie word nog even vermeld dat er de laatste dagen beren gezien worden vlak bij het hotel, dus dat we een beetje op moeten passen.... Ook zitten er in de buurt bevers die zich wel eens laten zien en wordt er regelmatig een eland gespot. De ogen openhouden dus!

Ik had er mijn hoop op gevestigd in dit hotel "laundry service" te hebben zodat ik het één en ander zou kunnen laten wassen. Helaas is dit niet het geval. In het stadje zit wel een wasserette, dus dan daar maar even heen om zelf een wasje te draaien, nadat ik eerst even een belletje heb gedaan naar mijn schatje in Nederland ;-)

De rest van de middag vullen we met relaxen en plannen maken voor morgen, wanneer we een hele dag hebben in Mount Revelstoke NP.

Het is vandaag erg warm in Revelstoke, net boven de 30 graden. De verwachting is dat het de komende dagen nog wat warmer wordt hier in de Rocky Mountains, zelfs tot tegen de 40 graden.....

Vanavond een hapje gegeten in een sportsbar in de stad. Op de terugweg stoppen we even bij het meertje waar de bevers wel eens worden gezien. We hebben het geluk weer eens aan onze kant. Aan de overkant van het water zien we een beverburcht.  We speuren het water af en al snel merken we iets op dat zwemt. We zien de bever het water over steken en recht op de burcht afzwemmen. Hier verdwijnt hij onder water en in de burcht....

Een mooie afsluiter van de dag ;-)