CanadAmerika 2015, dag 9: maandag 22juni "Yellowstone part III

22 juni 2015 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Dag 9, maandag 22 juni 2015 "Yellowstone part III"

Na de eerste van twee nachten in het park zelf geslapen te hebben bezoeken we vanmorgen eerst even het restaurant. Het hotel waar we nu verblijven heeft geen ontbijt dus moeten we zelf ergens voor zorgen.

In het nabijgelegen restaurant kiezen we er voor om deel te nemen aan het ontbijtbuffet. Allerlei gebruikelijke ontbijt lekkernijen zijn te kiezen en het smaakt voortreffelijk.

Voldaan stappen we in de auto en gaan op weg. We rijden weer naar de regio waar veel geothermische verschijnselen te zien zijn en bewonderen weer diverse geisers, kokende modderpoelen en warmwaterbronnen. Het weer is vandaag weer eens uitstekend en de uitzichten prachtig.

De mooiste warmwaterbron van vandaag is zonder twijfel de "grand prismatic spring". Een schitterende grote bron, waar alle kleuren van de regenboog in voorkomen. Met name als de zon er op schijnt is het ongelofelijk mooi. De damp die van de bron afkomt neemt ook de diverse kleuren van de bron aan, wat het spektakel compleet maakt.

Vandaag is een drukke dag in het park, hadden we eigenlijk verwacht dat het vandaag misschien wel wat rustiger zou zijn (het is maandag) dan in het weekend, het is vandaag drukker dan de dager hiervoor. Ook zijn er bussen vol Japanners die overal zichzelf op de foto moeten vereeuwigen. Het aantal mensen met zogenaamde selfiesticks is onder de Jappen dan ook bovengemiddeld hoog te noemen.

Het tweede deel van de dag willen we weer besteden aan het dierenleven hier in het park. Met de auto gaan we op zoek naar de plaatsen waar de kans op wilde dieren het grootst is. Uiteraard zien we weer ontelbaar veel bizons. De twee mooie wapitiherten die we gisteren al gezien hebben liggen nu een stukje verder op in het gras te herkauwen.

Als we even bij de wapitiherten staan te kijken horen we van iemand dat er een paar kilometer verderop een beer gezien is. Snel stappen we in de auto en rijden verder. Inderdaad komen we even verderop in een "bear-jam" (verkeersopstopping door een beer) terecht. In het grasveld zien we in de verte inderdaad een beer. Door de parkrangers worden we gesommeerd om verder te rijden en zodra het kan parkeren we de auto langs de kant van de weg. Snel pakken we de fotocamera en telelenzen en lopen snel de heuvel langs de weg op. Hier hebben we een redelijk beeld op de beer. Dit keer is het geen zwarte beer, zoals gisteren, maar een grizzly beer. Deze worden een stuk minder vaak gezien dan de zwarte beren en ook voor mij is dit de eerste keer dat ik een grizzly zie. Geweldig natuurlijk. We maken wat foto's van de beer die aan de wandel is. Even later steekt de beer de weg over en verdwijnt buiten beeld in een stuk bos.

We rijden verder, nog een stuk richting de oostingang langs het Yellowstonemeer om te kijken of we nog meer wild kunnen zien. Buiten een paar pelikanen zien we niks nieuws meer.

We zijn vandaag voor onze doen redelijk vroeg terug bij het hotel. Ook wel eens lekker wat extra tijd om te relaxen. En.... Even lekker chatten met mijn schatje die nog wakker was ;-)