CanadAmerika 2015, dag 1: zondag 14 juni "naar Calgary"

14 juni 2015 - Calgary, Canada

"Dag 1, zondag 14 juni 2015 "naar Calgary

Deze morgen gaat de wekker al vroeg af in Roosendaal. Om het onzalige tijdstip van kwart voor drie wordt ik gewekt door de klanken van mijn wekker.

Na even mezelf te hebben opgefrist en een glaasje karnemelk stap ik tegen half 4 in de auto en rijd ik naar Achtmaal om mijn twee reisgenoten op te halen.

Hierna gaat het met de auto richting Amsterdam Schiphol. We parkeren de auto op langparkeren p3 en met de bus gaan we naar het vliegveld..

We checken in en drinken nog wat en dan breekt het moment aan om afscheid te nemen van mijn vriendin, die speciaal voor deze gelegenheid is meegereisd tot Schiphol.

De eerste vlucht gaat met een Airbus toestel naar London Heathrow. Hier moeten we overstappen op een vlucht van Air Canada die ons naar Calgary gaat brengen. We zitten bijna achter in het toestel (een Airbus A330) en de vlucht verloopt soepel. Over de beenruimte en comfort is hier niet te klagen, dat heb ik al veel slechter meegemaakt.

Halverwege de middag komen we na een vlucht van ruim negen uur aan op het vliegveld van Calgary.  We regelen de douane formaliteiten en dan halen we onze bagage op van de band en melden ons bij Alamo voor het ophalen van de huurauto. Nadat alles is geregeld rijden we met de Nissan Altima S Naar het hotel in een buitenwijk van Calgary.

We nemen even wat rust op de kamer en dan gaan we nog even wat eten en een biertje drinken in een nabijgelegen pub, "the kings head". Er speelt live muziek maar al vroeg gaan we terug naar het hotel.  Door het tijdsverschil van 8 uur zijn we al meer dan 25 uur op stap als we terug zijn op de kamer. Het zal dus ook niet lang meer duren voordat ik ga slapen vanavond.....