CanadAmerika 2015, dag 2, maandag 15-06-2015 "Calgary en Waterton NP"

15 juni 2015 - Waterton, Canada

Dag 2, maandag 15 juni 2015: Calgary en Waterton National Park

het in slaap vallen was gisteren geen probleem. Door het tijdsverschil wel erg vaak wakker geworden de afgelopen nacht, en al op tijd wakker deze ochtend.

Om een uur of half negen zijn we klaar met ontbijten en spullen inpakken  en gaan we richting de stad.  Onderweg maken we even een stop om de skyline van Calgary op de foto te zetten. We parkeren de auto in het centrum en lopen naar de Calgary Tower. De Calgary Tower is in 1968 gebouwd en was toen met 191 meter het hoogste gebouw van Calgary. Momenteel is het nog steeds het 3e hoogste gebouw van de stad. We kopen een ticket en nemen de lift naar boven. Boven op het observatieplatvorm heb je een schitterend 360 graden uitzicht over de stad en de omgeving.  Er zit ook en stukje glazen vloer in waar je het hele eind naar beneden kunt kijken.

Nadat we van het uitzicht hebben genoten gaan we terug naar beneden en lopen we een rondje door downtown Calgary en over de 15ft skywalk die diverse gebouwen met elkaar verbind. Rond het middaguur eten we wat in een leuk restaurantje in de binnenstad en dan gaan we terug naar de auto.

We verlaten Calgary en rijden zuidwaarts naar het Waterton Lakes National Park. Net voor park rijden we met de auto nog en kleine loop (bizon paddock) waar een kleine kudde bizons te zien is. We gaan het park binnen en bekijken een aantal mooie uitzichtpunten en nemen een kijkje bij het oude, prachtige Prince of Wales hotel dat midden in het park ligt.

Hierna rijden we verder naar het dorp midden in het park, waar we ons hotel voor de komende nacht hebben. We checken in en gaan wat relaxen, plannen maken voor morgen en ons wat opfrissen. Straks nog een hapje eten en een drankje nuttigen.

Morgen willen we nog wat dingen gaan bekijken in het park alvorens we de grens met de USA oversteken en het aangrenzende Glacier National Park voor een paar dagen gaan bezoeken.

Vanavond hebben we een hapje gegeten hier in Waterton Village. Op de menu van de gezellig ingerichte Trappers Lodge stond onder andere bizon steak. Dit had ik nog niet eerder gegeten dus viel de keuze al snel op een sappige bizon steak, vergezeld van een ijskoud  glas lokaal bier. Om het heerlijke menu op gepaste wijze af te sluiten heb ik nog een stukje huisgemaakte "white chocolate blueberry cheesecake" besteld.

De bewolking is ondertussen gewoon vrolijk doorgegaan met open breken. Het lijkt er op dat het hier steeds helderder aan het worden is. Als dit vannacht zo door gaat hebben we morgen vast prachtige uitzichten op de bergen.

En dan is het nu al weer bijna tijd om van de nachtrust te gaan genieten hier in de mooie Rocky Mountains.