2013 IERLAND, dag 10: Dublin

5 juli 2013 - Dublin, Ierland

Een stralende dag in Dublin vandaag. Vanochtend eerst een prima Iers ontbijtje, verzorgd door gastheer Brian die natuurlijk weer volop verhalen te vertellen heeft.

hierna wandelen we een stukje naar de bushalte en nemen we een bus naar het stadscentrum van Dublin.

De zon heeft het vandaag gewonnen van de wolken en de lucht is vandaag helder. Volgens iedereen hier is dat een zeldzaamheid! In het centrum aangekomen kopen we een ticket voor de "hop-on hop-off" bus. Deze cabrio-dubbeldeksbus rijd langs alle bezienswaardigheden van de stad. Een ticket is 2 dagen geldig en je kunt er op 24 plaatsen op en af stappen. Je moet telkens maximaal 10 minuutjes wachten op de volgende bus. Een volledige stadsrondrit duurt ongeveer 1,5 uur. Onderweg verteld de buschauffeur alle wetenswaardigheden van wat er te zien is. Elke chauffeur vult deze informatie aan met zijn eigen repertoire van grappen en grollen.

Nadat we een volledige ronde door Dublin hebben gemaakt gebruiken we de bus om ons te verplaatsen naar de bezienswaardigheden die we beter willen bekijken.

Een bezoekje aan de Guinness Experience mag natuurlijk niet ontbreken bij een bezoek aan Dublin. In dit voormalige pakhuis van de roemruchte brouwer is een mooie weergave gemaakt van het brouwproces en de brouwerij en reclame door de jaren heen. Een enorme Guinness shop mag natuurlijk hier niet ontbreken. Verder zijn er een aantal bars en restaurants. De bovenste verdieping van dit 7 verdiepingen hoge gebouw is de zogenaamde Skylinebar. In deze bar heb je een 360 graden uitzicht over de stad Dublin en omgeving. Dit is het beste uitzicht van de stad en men kan er natuurlijk een pint Guinness proeven.

Verder lopen we nog wat door de stad en drinken we nog wat op een terrasje in de Temple Bar area, het roemruchte uitgaansdistrict van Dublin.

Vanavond nog een biertje drinken bij The Goose en dan hebben we morgen nog wat tijd om een klein rondje te maken in de omgeving van Dublin. Aan het einde van de middag vliegen we terug naar Nederland en dan zit deze reis er helaas al weer op.