2013 IERLAND, dag 7: Dingle

1 juli 2013 - Killarney, Ierland

Ook vandaag hebben we niets te klagen over de weersomstandigheden in Ierland. De zon doet haar uiterste best om zo hier en daar weer tussen de wolken door te schijnen.

Vandaag staat een trip naar het schiereiland Dingle op het programma. Dit schiereiland is wat minder toeristisch dan de Ring of Kerry maar naar verluid niet minder mooi. Helemaal vergelijken kunnen wij dit niet omdat door de mist onze uitzichten op de Ring of Kerry nogal belemmerd waren.

We rijden eerst naar het dorpje Dingle zelf. Het is een druk bezocht plaatsje met een kleine, oude vissershaven en wat leuke straatjes. We maken er een klein ommetje en gaan even langs de winkel om onze voorraden wat aan te vullen.
Hierna beginnen we aan de Slea Head Trail, een route over smalle wegen langs de kust van dit schiereiland. De route begint en eindigt in Dingle. De uitzichten onderweg zijn erg mooi. De golven beuken hier op de rotsachtige (volgens de beschrijving) dramatische kustlijn. Het levert in elk geval schitterende uitzichten op.

Als we aankomen bij het uiterste puntje van het schiereiland maken we nog even een wandeling. Van hieraf heb je een mooi uitzicht op de kleine, rotsachtige eilandjes voor de kust.

Terug bij de auto vervolgen we onze route tot we weer in Dingle aankomen. Vanuit Dingle rijden we de weg op naar de Connorpas. Deze smalle weg is verboden voor bussen en vrachtauto's en voertuigen breder dan 1,80 meter. De weg naar de pas valt best mee. Boven op de Connorpas heb je een mooi uitzicht naar beide zijden van het schiereiland. Helaas is het zicht niet helemaal helder wat de foto's niet ten goede komt. Boven op de pas staat ook nog een strategisch opgestelde ijscoman die we niet werkloos kunnen laten toezien....

Hierna dalen we de pas aan de andere zijde weer af. De weg is nu een stuk smaller en het is nu duidelijk waarom de maximale voertuigbreedte is vastgesteld op 1,80 meter. Als we weer op zeeniveau zijn gekomen rijden verder en via het plaatsje Tralee komen weer terug in Killarny waar we nog één nachtje verblijven in onze B&B.

Morgenochtend vroeg verlaten we Killarny weer en rijden we naar Ballyvaughan. De grootste attractie die morgen op de rol staat zij. De beroemde Cliffs of Moher waar we onderweg langskomen en het aparte bijzondere natuurgebied The Burren. We moeten alleen nog hopen dat de weersvoorspellingen voor de komende dagen niet helemaal kloppen. Er is namelijk vrij veel regen voorspeld voor de komende dagen....

Foto's van vandaag zijn uiteraard weer te vinden onder het kopje foto's!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade