2013 IERLAND, dag 8: Cliffs of Moher en The Burren

2 juli 2013 - County Clare, Ierland

De weersvoorspelling voor vandaag is (helaas) uitgekomen. Het ziet er grauw en grijs uit en het is nat.

We laden onze spullen in de auto en verlaten Killarny om op weg te gaan naar Ballyvaughan, in het natuurgebied The Burren, aan de Ierse westkust.

We rijden via Tralee naar Tarbert waar we met de Shannon Ferry veerboot oversteken naar Killimer. Het is inmiddels beginnen te regenen.

We rijden door naar de Cliffs of Moher, de belangrijkste attractie van vandaag. Hier aangekomen wandelen we naar het uitzichtpunt maar helaas is er door de weersomstandigheden niets, maar dan ook werkelijk nets te zien van de beroemde kliffen. Mist en regen vallen ons ten deel.

Vanwege de weersomstandigheden slaan we ook ons bezoek aan natuurgebied The Burren over en gaan we maar rechtstreeks naar de B&B in Ballyvaughan waar we 2 nachten gaan verblijven.

Hier smeden we alvast wat plannen voor morgen. Eigenlijk staat er weer een lange autorit op het programma. Waarschijnlijk gaan we deze tocht naar Connemara en Ballina laten vervallen om, als het weer het ons toestaat, de Cliffs of Moher en The Burren nogmaals te bezoeken en hopelijk wel wat te zien. Ook willen we ergens nog een wandeling gaan maken.