2013 IERLAND, dag 3: Wicklow Mountains

27 juni 2013 - Kilkenny, Ierland

Na het ontbijt verlaten we onze B&B in Kilkenny en rijden we richting de kust, naar Waterford. Vanaf hier loopt onze route oostwaarts en nemen we bij Passage East de veerboot naar Ballyhack.

Bij het plaatsje Campine hebben we een uitzicht op de ruïne van het 12e eeuwse Dunbrody Abby.
Dan vervolgen we onze weg over het schiereiland Hook Head. Op het einde van dit schiereiland bevind zich de oudste vuurtoren van Europa.

Na de vuurtoren te hebben gezien rijden we weer noordwaarts via Wellington Bridge naar Wexfort en dan verder naar Enniscorthy.
Na Eniscorthy verder noordwaarts tot Arklow. Daar slaan we links af en rijden we door de Vale of Avocado and Clara (een mysterieuze beboste vallei)naar Glendalough, de vallei van de 2 meren, één van de mooiste plekjes van Ierland. Omdat het al wat later is hebben we niet veel tijd om hier rond te wandelen helaas.

We moeten immers onze route door het Wicklow Mountains National Park nog verder afmaken. Helaas heeft de mist bezit genomen van de Wicklow Gap, een uitzichtpunt waar we even halthouden. De mist ontneemt ons het grootste deel van de vergezichten. Verder is het weer nog redelijk gunstig te noemen. Op enkele regendruppels na is het tot nu toe redelijk mooi weer geweest, al is het vandaag wel wat zwaarder bewolkt dan de afgelopen dagen.

Na het Wicklow Gap dalen we weer af en via Hollywood en Tullow komen we weer op de snelweg terecht om ons terug naar Kilkenny te brengen, waar we nog een nacht verblijven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl