Viva Las Vegas

4 juli 2012 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Na een overnachting in het Grand Canyon Village vertrekken we voor onze laatste bestemming in Amerika van onze reis, Las Vegas!

De route voert ons langs de Hoover dam (tegenwoordig is de doorgaande weg niet meer over de dam maar over een enorme brug). Hier parkeren we onze auto in de speciaal voor de toeristen gebouwde parkeergarage om even een wandeling over de dam te kunnen maken en om even een "damburger" te eten.

de Hoover dam

Na deze stop rijden we door naar Las Vegas. Allereerst maken we met de auto een ritje over "de Strip" waar alle bekende hotels en casino's gevestigd zijn. Ons hotel voor de laatste 2 nachten bevind zich ook op de Strip (naast het Venetian en tegenover de Mirage).

Over Vegas kan ik kort zijn, namelijk:

"What Happens In Vegas, Stays In Vegas" (Wat in Vegas gebeurt, blijft in Vegas)

Maar voor de liefhebbers toch even een korte samenvatting:

We parkeren onze auto in de garage bij het Encore/Wyns hotel en dan kan onze verkenningstocht door de hotels en casino's beginnen. De hotels zijn enorm groot en luxe en voorzien van complete (luxe) winkelstraten en allerlei restaurants en bars. Het is hier één grote kermis. Elk hotel heeft een eigen thema. Zo varen bij het Venetian hotel de gondels gewoon op de 2e verdieping, waar men ook het San Marco plein heeft nagebouwd. Het is maar met moeite van het echte Venetie te onderscheiden.....

op de 2e verdieping van het Venetian Hotel

Wat verder opvalt is dat het erg moeilijk is om bij een hotel de uitgang te vinden. Er staat van alles aangegeven op de wegwijzers, maar uitgangen zijn blijkbaar taboe. Ze doen er alles aan om je zo lang mogelijk binnen te houden en als het even kan, zo veel mogelijk geld uit de zak te kloppen.

De hotels/casino's zijn ook enorm groot. Het lijkt allemaal dicht bij elkaar mat dat is gezichtsbedrog. Nadat we 3 hotels verder dan waar we geparkeerd hadden onzelf hadden ingecheckt bij het Harrah's hotel, hadden we meer dan een uur nodig om onze auto op te halen en in de parkeergarage bij ons eigen hotel te parkeren.....

rechts ons hotel, het Harrah's

Nadat we ons wat hebben opgefrist beginnen we aan het avondprogramma. We zijn eerst wat gaan eten bij het buffetrestaurant van Treasure Island. Een onvoorstelbaar groot buffet met een enorme keuze aan gerechten uit alle windstreken van de wereld, dat alles voor een aanvaardbare prijs (als je maar binnen in het hotel bent en hopelijk nog wat in het casino spendeert). Na het buffet kijken we buiten nog naar een piratenshow, dat de publiekstrekker van dit hotel is.

Daarna nemen we een taxi naar het "oude" Las Vegas, namelijk Fremont Street. Hier staan de oudere bekende hotels als het 4 Queens en de Golden Nugget. Fremont Street is tegenwoordig overdekt met een enorme koepel van ledlampjes, waarop ieder uur een show wordt gegeven. Ook vind je in de Fremont Street het bekende neonbeeld van de Cowboy.

Fremont Street

Na Fremont Street te hebben bezichtigd gaan we terug naar de Strip waar we nog een paar hotels gaan bekijken voordat we, een stuk in de nacht het bruisende Vegas achter ons laten en gaan slapen. Vandaag hebben we de hotels Venetian, Treasure Island, Mirage, Harrah's en Ceasars Palace gezien.

De volgende ochtend slapen we eerst uit (de ochtend is niet het meest bruisende in deze 24 uurs stad) en tegen de middag vervolgen we onze verbazingwekkende tocht door de hotels. Om ons van het ene naar het andere hotel te verplaatsen maken we vandaag gebruik van de monorail, waarvoor we een dagkaart hebben genomen. Dit verkort de loopafstanden aanzienlijk (we komen toch nog wel aan de kilometers). De hotels die we vandaag hebben verkend zijn het MGM Grand, Excalibur, Paris Las Vegas, New York New York, Luxor en Mandolay Bay. Het ene hotel is nog mooier en indrukwekkender dan het ander. Je moet het met je eigen ogen zien om het te kunnen geloven.

Paris Las Vegas

Als afsluiter hebben we gisteravond kaartjes gekocht voor een optreden van David Copperfield in het MGM Grand en we genieten van de show van de grootste illusionist van dit moment. Als klap op de vuurpijl ben ik één van de gelukkigen die mag meedoen (na een snelle screening) op het podium bij de slotact, waarbij een stuk of 12 mensen uit het publiek plaatsnemen op het podium en dan bij toverslag verdwijnen.....
De truc kunnen we later op een monitor terugzien en we worden nog even toegesproken door Copperfield zelf dat we de gang van zaken geheim moeten houden.
Een mooie afsluiter van een schitterende reis!

Na een kort nachtje (na het optreden van Copperfield nog even in de pianobar van het Harrah's wat gedronken....) verlaten we om 4.45 uur ons hotel. Het vliegveld is niet ver, McCarren Airport ligt aan het einde van de strip. We tanken de auto nog snel af voor we hem inleveren en dan checken we in voor de vlucht naar Newark en later Amsterdam.
De vlucht bied ons nog een laatste blik op de Strip en later op de Hoover dam en ook de Grand Canyon is goed te zien vanuit de lucht. Hierna zijn voor ons de herkenningspunten verdwenen tot we in de buurt van onze tussenstop komen, Newark. Vanaf hier kun je skyline van New York (Manhattan) goed zien. Als we Newark weer verlaten vliegen we over Manhattan wat natuurlijk een schitterend gezicht is. Alle vluchten verlopen voorspoedig en iets na 7 uur landen we op ons eigen Schiphol. Nog een treinreisje terug naar huis en dan zit het er echt op.

HET WAS SCHITTEREND!!!

Zo spoedig mogelijk zal ik een uitgebreide fotoreportage op mijn eigen website plaatsen:

1. Elaine:
    5 juli 2012
    Je laatste blog is meer dan de moiete waard om te lezen.
    Gelukkig had copperfield zijn truc goed onthouden en ben je gewoon weer terug getoverd!