Jodelahiti 2014, een reis door de Alpen. Dag 14

12 juni 2014 - Neustadt an der Weinstraße, Duitsland

Dag 14, donderdag 12 juni

Gisteravond was het nog heerlijk weer om buiten te dineren. Hoe kan het ook anders hier in Duitsland dan met een heerlijke Wiener schnitzel (dit keer met asperges) en een goed glas lokaal gebrouwen bier.

Ook vanmorgen is het weer weer uitstekend en beginnen we aan onze "laatste" vakantiedag voordat we vrijdag weer naar huis terugkeren.
We bergen alle spullen weer op in de auto en gaan op pad. Vandaag is het plan om een stuk van de Deutsche weinnstrasse te gaan rijden, ruim 200 kilometer hier vandaan, in de Pfalz regio.

De Duitse wijnstraat begint bij de Deutsche Weintor (wijnpoort) in het plaatsje Schweigen-Rechtenbach en verbind een groot aantal wijndorpjes, met typische vakwerkhuisjes, met elkaar. De route is in totaal zo'n 80 kilometer lang.

We stoppen en parkeren de auto aan het begin van de wijnstraat, bij de wijnpoort dus en gaan op zoek naar wat informatie. We vinden een folder over het wijnleerpad welke we gaan lopen. We lopen langs de wijnstokken, wijnpersen en diverse informatieborden.
Na de wandeling eten en drinken we wat op het terras.

Vervolgens gaan we naar de vinotheek waar we diverse wijntjes kunnen proeven en aanschaffen. Met een paar doosjes wijn verlaten we de Deutsche Weintor en gaan we de weinnstrasse rijden. Het is een mooie route door het glooiende landschap met aardige uitzichten, langs gezellige dorpjes en enkele kastelen.

De laatste nacht van deze reis brengen we door in de stad Neustadt an der Weinstrasse. We hebben een hotelletje vlak bij het oude centrum van deze stad. Vanavond dus even kijken of we een leuk restaurantje kunnenvinden voor de maaltijd...