CanadAmerika 2015, dag 7: zaterdag 20 juni "Yellowstone"

20 juni 2015 - Gardiner, Montana, Verenigde Staten

Dag 7, zaterdag 20 juni 2015, "Yellowstone NP"

Vandaag is onze eerste volle dag van drie volle dagen in het Yellowstone NP.

We zijn weer lekker vroeg wakker en na een ontbijtje zijn we al om half negen weer op weg.

Vandaag willen we de omgeving van de beroemde Old Faithfull geiser gaan verkennen. Vanuit onze slaapplaats Gardiner zijn we binnen vijf minuten bij de ingang van het park. Vandaar is het nog zo'n 50 mijl naar Old Faithfull.

Na enkele kilometers in het park spotten we de eerste bizons, nog wel op redelijke afstand maar met de telelens krijg ik ze redelijk goed in beeld.

Even verderop ligt er een bizon zo ongeveer op de weg, de telelens kan er weer vanaf....

Na het maken van wat foto's rijden we verder. na een paar mijl staan er een aantal auto's stil en we nemen even poolshoogte wat er te zien zou zijn. Net voor ons zou er een beer de weg zijn overgestoken, maar hij laat zich niet meer zien helaas.

We maken nog een een paar stopjes onderweg en tegen elf uur komen we aan bij Old Faithfull. Deze geiser is de meest constante grote geiser van het park. Ongeveer elke 70 minuten vertoond de geiser zijn kunstje. We bekijken het spektakel van deze publiekstrekker.

Hierna gaan we te voet op weg om over het netwerk van boardwalks de andere hier aanwezige geisers en putten te bekijken. Er zijn hier onvoorstelbaar veel kleinere en grotere geisers te bewonderen. Sommige zijn bijna continu actief, sommige maar 1 keer per dag, weer andere 1 keer in de 14 maanden en sommige zijn totaal onvoorspelbaar.

Ook zijn er diverse hete bronnen te zien die alle kleuren van de regenboog vertonen. Het is echt prachtig.

De alles kleurrijkste bron is zeker de op het keerpunt gelegen "Morning Glory Hole",echt een niet te missen bezienswaardigheid die de wandeling meer dan waard      is.

Ik had me veel voorgesteld bij Yellowstone en het park stond ver bovenaan mijn wensenlijst om te bezoeken. Dan is er aktijd het risico dat het tegenvalt, maar dat is zeker niet het geval. Wat een bijzondere natuurverschijnselen zijn hier te zien.

Na de wandeling rijden we terug en bekijken we onderweg nog een aantal bezienswaardigheden zoals een paar watervallen en de Artist Pots. Bij Artist Pots zijn een aantal kokende modderpoelen te zien.

Voldaan en enthousiast over wat we vandaag hebben gezien komen we rond half zes weer terug bij het hotel in Gardiner. Hier verblijven we nog 1 nacht om vervolgens nog 2 nachten midden in het park te verblijven.

De eerste aanblikken van de vandaag gemaakte foto's stemmen tot tevredenheid. Er zitten wel een aantal leuke exemplaren bij :-)

De camera van Niels heeft zich, na de reparatie van gisteren gelukkig goed gedragen. Daarmee kunnen we concluderen dat de operatie geslaagd is!