CanadAmerika 2015, dag 4: woensdag 17 juni, "Glacier National Park"

17 juni 2015 - Kalispell, Montana, Verenigde Staten

Dag 4, woensdag 17 juni 2015: Glacier National Park

Ook deze morgen zijn we weer op tijd wakker, lang leve de jetlag ;-) maar elke dag gaat het wat beter. We zitten lekker op tijd aan het ontbijt (deze keer inclusief bij het hotel) en rond half negen gaan we op weg.

We maken een eerste stop bij een mega supermarkt hier in de buurt om onze voorraden weer wat aan te vullen, en om de benzinetank weer te vullen.

Hierna gaan we op weg, het is vanaf Kalispel een klein uurtje  terug rijden naar de westingang van het Glacier National Park. Het gisteren aangekochte entreebiljet is een hele week geldig dus vandaag kunnen we zonder betalen het park binnen rijden. Het is vandaag wel weer wat meer bewolkt dan gisteren maar dat belemmerd de uitzichten op de prachtige bergen van de Rocky Mountains gelukkig niet al te veel. De temperatuur is ook aangenaam te noemen. Vandaag rijden we via de westelijke weg, langs het McDonald meer naar boven naar de Logan Pass. In tegenstelling tot de oostkant is de pas via deze kant wel te bereiken.  Het is een mooie rit, met schitterende uitzichtpunten, meren, kolkende rivieren  en klaterende watervallen. Het is ook niet al te druk op de toeristische weg.

Tegen de middag bereiken we de pas. Vanaf hier is de weg afgesloten en moeten we dezelfde weg terug nemen naar beneden. Dat is geen straf, bij het in tegengestelde richting rijden zijn de uitzichten toch net weer anders.  Onderweg zien we nog een overstekend hertje, een paar berggeiten en een aantal grondeekhoorntjes. Als we bijna beneden zijn valt er een klein regenbuitje. Deze middag willen we graag een korte wandeling maken. We hebben een aantal wandelingen opgezocht die we mogelijk zouden willen maken.  De eerste keuze is wat lastig te vinden, we rijden een stuk over een gravel weg door een bos dat een aantal jaar geleden is afgebrand. Als we bij het startpunt aankomen ziet het pad er niet erg begaanbaar uit, en ook de omgeving van het verbrande bos spreekt ons niet echt aan dus besluiten we een andere wandeling te gaan maken.

We rijden naar het volgende trailhead voor de start van de wandeling "John Lake Loop". We parkeren de auto (er is nog net een plekje vrij) en beginnen aan de wandeling door het bos. Als we het kleine meer dat de naam aan deze wandeling heeft gegeven voorbij zijn begint het plots stevig te regenen. We besluiten de wandeling af te korten en terug te gaan naar de auto.

Gezien de middag toch al een eind voorbij is besluiten we terug te rijden. Als we net het park verlaten hebben drinken we nog wat in een klein barretje alvorens we terug rijden naar het hotel in Kalispell.