CanadAmerika 2015, dag 5: donderdag 18 juni "van Glacier naar Helena"

18 juni 2015 - Helena, Montana, Verenigde Staten

Dag 5, donderdag 18 juni 2015, van Glacier naar Helena

vandaag stond er een echte "roadtrip" dag op het programma. Na een lekker ontbijtje, dit keer heb ik bij het ontbijt ook maar eens naar Amerikaanse gewoonte voor mezelf een wafel gebakken, laden we onze spullen weer in de auto en verlaten we Kalispell.

Via de highway 83, de Swan Lake Route, rijden wij richting het zuiden. De uitzichten onderweg zijn mooi en de route gaat door de bossen en langs het Swan Lake. We rijden een paar keer van de weg af om naar een uitzichtpunt te gaan of een rondje over een gravelweg te maken omdat daar mogelijk wat wild te zien is. In totaal zien we drie keer even een hert, maar helaas te kort om deze op de foto te krijgen. Hoewel je er wel op hoopt, beren hebben we niet gezien.

Kort na de middag bereiken we het plaatsje Lincoln waar we wat eten in een klein restaurantje langs de weg. Na de lunch rijden we verder via de route 200. Verderop nemen we de route 279 over de Flescher Pass richting Helena.

Onderweg nemen we nog even een zijstraat naar Maryville. Volgens ons routeboekje is het plaatsje Maryville een soort spookdorp. Tijdens de goldrush was dit een levendig plaatsje, maar nadat die periode voorbij was, zou het dorpje veranderd zijn in een spookdorp. Het dorp valt wat tegen. Voor een spookdorp is het nog erg bewoond en er zijn eigenlijk maar een handvol vervallen gebouwen te zien.  Een beetje een tegenvaller. Omdat het nog vrij vroeg is besluiten we nog een spookdorp te bezoeken, aan de andere kant van onze bestemming van vandaag, Helena. Het volgende zogenaamde spookdorp heet Rimini, en omdat het gelegen is aan een gravel weg hebben we de hoop dat dit meer op een spookstad lijkt dan Maryville. Als we uiteindelijk in Rimini aankomen, we hebben wat oponthoud door wegwerkzaamheden op de gravel weg, blijkt dit echter net zo tegen te vallen als Maryville. Helaas, maar niet getreurd, de weg er naar toe was mooi.

Inmiddels zijn we aangekomen in Helena, de hoofdstad van de staat Montana. Het was vandaag lekker zomerweer, wel bewolkt maar een prima t-shirt temperatuurtje zeg maar. De uitzichten vandaag waren erg mooi, weer geheel anders dan wat we de afgelopen dagen hebben gezien. Eerst bergen, bossen en meren, later heuvelland, en prairie omzoomd met hoge bergen.

Morgen vervolgen we onze weg naar het Yellowstone NP, waar we 4 nachten (op 2 locaties) gaan verblijven.

Als de WiFi verbindingen het toelaten zal ik jullie hiervan weer elke dag verslag proberen te doen, en de nodige foto's posten. :-)