Het Reisprogramma deel 4 (dag 16 tot 19, 30-6 t/m 3-6)

3 juni 2012 - Roosendaal, Nederland

Dag 16, zaterdag 30-6-2012
van Grand Canyon naar Las Vegas

Vandaag rijden we, onderandere over de bekende Hoover Dam, van de Grand Canyon naar Las Vegas in de staat Nevada.

Dag 17, zondag 1-7-2012
Las Vegas

Las Vegas is één groot pretpark, waar je elke minuut van de dag kunt genieten van alle mogelijke soorten vertier: midden in de woestijn tref je het grootste gokparadijs van Amerika aan. Het centrum van de stad strekt zich uit over één straat, de Strip, waaraan alle grote hotels (en daarmee attracties) gelegen zijn. Ook het hotel waar wij overnachten, het Harrahs, ligt aan de Strip. 's Avonds is de Strip een oase van licht door de alom aanwezige neonverlichting en kun je genieten van bekende theater en showproducties.
Bekende plaatsen zijn de Strathosphere Tower, een 350 meter hoge toren met erboven op 3 attracties. Het Mirage hotel dat met 3044 kamers het grootste van Amerika is, het Venetian Hotel waar zo ongeveer al het bekende van Venetie is nagebouwd (op de 2e verdieping). Hotel Paris, compleet met replica's van de Arc de Triomphe, het Louvre en een 50 meter hoge Eifeltoren.
Hotel New York, het Bellagio (bekend van de Oceans Eleven film), het MGM Grand en Excalibur.

Dag 18, maandag 2-7-2012
Weer terug naar huis :-(

De laatste dag in de Verenigde Staten moeten we vroeg uit bed. Om 8.00 uur vertrekt het vliegtuig dat ons via Newark in New Jersey terug zal brengen naar Amsterdam, waar we de volgende morgen aankomen.

De vliegtijd  van Las Vegas naar Newark is 5 uur. Van Newark naar Amsterdam is de vliegtijd 7 uur en 40 minuten.

Dag 19, dinsdag 3-7-2012
de thuiskomst

Na de lange nachtvlucht landen we, als alles volgens schema verloopt,om 7.45 uur op onze nationale luchthaven Schiphol. Dan is het nog een een kwestie van de tas ophalen en dan met de trein terug naar Roosendaal en zit de reis er weer op.