2013 IERLAND

24 juni 2013 - Roosendaal, Nederland

Morgen, 25-6-2013 staat het vertrek gepland voor de volgende reis die ik ga maken.

Dit jaar ga ik, samen met Ronald en Niels een rondreis maken door Ierland.
We vliegen van Amsterdam naar Dublin en daar huren we een auto om rond te trekken.
De overnachtingen zullen in B&B's zijn.

Het programma ziet er in grote lijnen als volgt uit:

most-of-ireland

dag 1: Amsterdam - Dublin
Nog voor de middag arriveren we in Dublin waar we dus al de tijd hebben om de stad te verkennen....

dag 2: Dublin >> Kilkenny
Een rit van Dublin naar Kilkenny en tijd om de stad Kilkenny te verkennen.

dag 3: Kilkenny
Vandaag nemen we de tijd om een rit te maken door de Wicklow Mountains en een bezoek aan Waterfort, Hook Head en Glendalough

dag 4: Kilkenny >> Cork
We rijden van Kilkenny naar Cork. De bezienswaardigheden van vandaag zijn onderandere Rock of Cashel en het plaatsje Cobh

dag 5: Cork >> Killarney
Een kustroute via Beara en de Healy Pass van Cork naar Killarney

dag 6: Killarney
Vandaag doen we de beroemde "Ring of Kerry"

dag 7: Killarney
Een dag de tijd om het schiereiland Dingle te verkennen

dag 8: Killarney >> Ballyvaughan
We verlaten Killarney en gaan op weg naar Ballyvaughan. De bezienswaardigheden van vandaag zijn de wereldberoemde "Cliffs of Moher" en "The Burren"

dag 9: Ballyvaughan
Een dag de tijd om het gebied te verkennen, onder andere Connemara, the Twelve Bens en Cong.

dag 10: Ballyvaughan >> Dublin
We steken vandaag Ierland dwars over vanaf de westkust terug naar de oostkust en komen dan weer terug in Dublin.

dag 11: Dublin
De bezienswaardigheden van Dublin komen aan bod vandaag.

dag 12: Dublin >> Amsterdam
De laatste dag alweer. We hebben nagenoeg de hele dag de tijd om door te brengen in Dublin alvorens we aan het begin van de avond de huurauto terug gaan brengen en terugvliegen naar Amsterdam.

We hebben alle overnachtingen vastliggen maar voor de rest hebben we nog volop de vrijheid om onderweg te doen waar we zin in hebben. Het programma is dus maar een indicatie.