De heenreis en San Francisco

16 juni 2012 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Op vrijdag zijn we met de trein van 5.45 vertrokken vanaf Roosendaal naar Schiphol.

De eerste vlucht, naar Houston in Texas vertrok met een vertraging van een kwartiertje maar kwam mooi op tijd aan in Houston. Hier moesten we onze tassen ophalen en overzetten op een andere band voor binnenlandse vluchten. De procedure om zelf door de douane te komen was een tijdrovend karwei. Toch waren we nog ruim op tijd voor de volgende vlucht.

De vlucht naar San Francisco was ook op schema en rond 18.00 lokale tijd (3.00 in Nederland) kwamen we daar aan. Met een shuttlebusje konden we naar het hotel in het centrum, vlak bij Union Square. 'S avonds nog even een Budweisertje gedronken in een bar in de buurt en dan maar op tijd naar bed.

Zaterdag, SanFrancisco.

San Francisco

Een beetje van slag door de tijdverschillen natuurlijk al veel te vroeg wakker. Na een ontbijtje te hebben genuttigd zijn we te voet vertrokken naar de bekende plekken. We zijn door het financiële district naar het water gelopen en vandaar langs de pieren naar Fishermans Wharf. Hier hebben we wat rondgekeken en hadden we een uitzicht op het voormalig gevangeniseiland Alcatraz. Een bezoekje aan het eiland zat er niet in want tot dinsdag was alles al volgeboekt :-S

Hierna zijn we verder gelopen en kregen we een uitzicht op de bekende Golden Gate brug.

De Golden Gate brug

Ook hebben we de bekende steile straatjes en unieke kabeltrams bekeken. Ook hebben we een ritje gemaakt met een kabeltram.

Marco in de kabeltram

Ook hebben we nog een rondje gemaakt door Chinatown. Deze Chinese wijk valt wat mij betreft een beetje tegen en is alleen een commerciële versie van wat het ooit geweest is. Het ene souvenierswinkeltje tegen de ander en op elke hoek staat een groepje ergens voor te demonstreren.

Morgen gaan we SF weer verlaten en gaan we naar het Yosemite N.P.