2013 IERLAND, dag 1, Dublin

25 juni 2013 - Dublin, Ierland

Vanmorgen zijn we met de eerste trein van Roosendaal naar Schiphol gereden. Daar hebben we ons zelf en de bagage ingecheckt voor de vlucht met Aer Lingus naar Dublin in Ierland.
In Dublin aangekomen gaan we de bagage ophalen, dat duurt even want onze bagage komt als allerlaatste op de band.Daarna gaan we de huurauto ophalen. Bij geen enkele verhuurmaatschappij is iets van klanten te bespeuren, enkel bij Avis. En natuurlijk hebben ook wij een auto van Avis. Nadat de papieren in orde zijn gemaakt gaan we met een shuttlebusje naar de parking waar we dan de auto kunnen ophalen. Onze Renault Fluence heeft al wat schrammen en deukjes van de vorige bereiders. Ook ik moet even wennen aan het links rijden en met links schakelen.

Na een extra rondje over een rotonde komen we aankan het centrum waar we de auto parkeren in een kleine, smalle garage en gaan we op verkenning uit. Aan het einde van de reis komen we nog een anderhalve dag terug in Dublin.we lunchen wat in het Temple Bar District en doen wat aan sightseeing. Ook brengen we een bezoekje aan de universiteit Trinity College met zijn beroemde bibliotheek.hierna is het tijd om eens het nationale product van Ierland te proberen, een glaasje Guinness in een pub.

Daarna zoeken we de auto weer op en rijden we een klein stukje naar onze B&B . De gehele zolderverdieping is hier ons domein.vanavond nog even wat gaan eten en heel misschien nog een biertje drinken.....

1. Pa en ma:
    25 juni 2013
    laat het biertje je smaken.
  2. Elaine:
    25 juni 2013
    Leuk om je weer te kunnen volgen oom!
    Geniet er van, wij lezen mee & komen graag je verhalen luisteren als je weer terug bent in Roosendaal!